Friday, January 02, 2009

Kantin

Muak!! Itulah kata-kata aku diawal tahun 2009 apabila mengetahui pengurus kantin aku pada penggal lepas (3 tahun) masih lagi mendapat tender untuk 1 penggal lagi (2+1). Setiap kali aku turun ke kantin untuk sarapan pagi atau makan tengah hari, itu je lah lauk dan menu setiap hari dari awal tahun ke akhir tahun, semuanya sama! Langsung tiada menu baru ataupun pendekatan baru diambil, balik2 benda sama je...dan, sekarang ini aku terpaksa lagi menghadap kantin itu. Dari segi komunikasi antara pengurus kantin dengan guru-guru, aku tidak menafikan bahawa dia memang peramah dan baik dengan guru-guru, tetapi bila difikirkan mengenai menunya, aku juga tidak menafikan bahawa menunya amat teruk! Aku juga dengar ramai guru yang marah bila tendernya masih lagi disambung. Selagi pengurusan kantin tidak menukar tukang masaknya, selagi itulah rasa muak akan ada! Contohilah kantin SK Kampung Jawa, kalau tidak bagus, tak kan dapat bertahan sehingga berbelas tahun...

0 comments:

Post a Comment